Håndboldtøj til Emma

12-årige Emma drømmer om at komme til at spille håndbold, men Emmas mor har ikke råd til at betale kontingentet, og hun har ikke råd til indendørssko og håndboldtøj. Sådan har 431 børn i Vejle Kommune det. De kommer fra familier, som er så trængt økonomisk, at de ikke en gang har penge til at betale for deres børns fritidsaktiviteter.

Det fortæller Morten Jensen fra Broen på det møde, som Enhedslisten afholdte mandag den 11. februar. Mødet handlede om udsatte børn og unge.

Alligevel går Emma til håndhold, og det er takket være Broen, som er en frivillig organisation, der økonomisk støtter børn og unges fritidsaktiviteter. Og Morten Jensen fortæller, at gruppen af fattige familier er vokset på grund af de stadige stramninger over for modtagere af kontanthjælp.

Broen modtager tilskud på hele 75.000 kroner fra Vejle Kommune! Tilskud fra staten er i den nye finanslov faldet bort!

For os i Enhedslisten er det trist, meget trist. Børn skal ikke vokse op i fattigdom! Heldigvis er der frivillige, der forsøger at hjælpe.

Og hvis nogen skulle være i tvivl om, at stadig flere af vore medborgere trykkes ned i fattigdom, så læs denne: https://www.ae.dk/artikler/antallet-af-fattige-boern-stiger-i-danmark

Link til Broen: https://broen-danmark.dk/vejle/