Almene boliger Socialdemorkrater & SF fører nu Thatcher politik

Ghetto: I blev godt og grundigt snydt

Flemming Leer Jakobsen Enhedslisten Folketingskandidat Vejle SydAf Flemming Leer Jakobsen, folketingskandidat for Enhedslisten, Vejle Syd

Under påskud af at ville gøre op med parallelsamfund blandt etniske minoriteter i visse boligområder blev både Socialdemokraterne og SF snydt til at angribe den almene boligsektor.

Almene boliger Socialdemorkrater & SF fører nu Thatcher politikMålet er slet ikke et opgør med parallelsamfund, men et angreb på alle beboere i den almene boligsektor. For det stopper ikke kun med de såkaldte ghettoer som Finlandsparken her i Vejle, hvor 60 procent af boligerne enten skal nedrives eller sælges.

I forligsteksten står der nemlig også, at andre mindre boligforeninger skal kigges efter i sømmene. Dermed har regeringen begået en genistreg og har fået to såkaldte venstrefløjspartier med på den samme politik, som Thatcher gennemførte i 1980’erne over for

foreningsejede boliger. Nemlig privatisering gennem retten til køb af egen bolig.

Socialdemokraterne er i jagtet på at være mere højreorienteret på udlændinge området end Dansk Folkeparti blevet snydt til at angribe den almene boligsektor. Tilmed hævdede Socialdemokraterne kort efter at have reddet den almene boligsektor ved “kun” at tage kr. 10 milliarder fra den fællesejede Landsbyggefonden. Reelt er de og SF sammen med forligspartierne i fuld gang med at smadre den almene boligsektor til ukendelighed.

Enhedslisten var selvfølgelig ikke en del af det forlig. De almene boliger har i årevis vist sig at være velfungerende og skal også helst bevares som godt fundament for enlige i alle aldre & familier.

Ovenikøbet er de demokratisk organiserede. De to partier burde erkende deres fejltrin og træde ud af forliget. For I er blevet godt og grundigt snydt til at føre Thatcher-politik på boligområdet.

Offentliggjort på Parallelsamfund: I blev godt og grundigt snydt (Vafo.dk) (8. juli 2018)